اومیکرون در ایران

مسئولان شبکه بهداشت و درمان جمهوری اسلامی از افزایش تعداد مبتلایان به جهش یافته ویروس کرونای جدید امیکرون در ایران خبر دادند.

آنها اظهار داشتند که روند صعودی در آلودگی جهش یافته اومیکرون وجود داشت و تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این دو شهر دو برابر شد.

امرالله مردانی، رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز، گفت: شیوع سویه امیکرون ویروس کرونا زیاد است و در مدت زمان کوتاهی تعداد مبتلایان به دو یا سه برابر افزایش می یابد.

وی افزود كه تعداد مبتلایان به کرونا در شرق اهواز نسبت به هفته گذشته پنج برابر شده است. و از روند صعودی آلودگی به جهش یافته امیکرون در اهواز و قم خبر داد و تعداد مبتلایان به کرونا در این دو شهر دو برابر شده است.

رضا نفر، کارشناس مسئول بیماری های عفونی استان قم نیز به نوبه خود گفت: میزان آلودگی سویه اومیکرون در قم در هفته گذشته کم بوده و سپس به تدریج افزایش یافته و اکنون در حال افزایش است.

رئیس مرکز بیماری های واگیر قم افزود که ۳۰ درصد ساکنان استان قم هنوز اولین دوز واکسن کرونا را دریافت نکرده اند و میزان تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در این استان حدود ۱۰ نفر است. 

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت از شهروندان خواست تا برای جلوگیری از افزایش آلودگی به امیکرون در ایران، نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کنند.